- "לכו לחמו בלחמי" (שיעור פתיחה ללומדי גמרא)צהר ו | צהר | תשסא
- "תורה כשתי תורות" - שיטת הרב וייצמן ושיטת הרב שרלו בתורת ארץ ישראלפתוחי חותם ה | אורות שאול | תשע
- 'חפצא' של תורה (תגובה למאמרו של הרב יהודה ראק, 'צהר' יז)צהר יח | צהר | תשסד
- 'מאימתי קורין' - למשמעות פתיחת הבבלישיר למעלות ד | מעלות | תשסב
- 'מנחה טהורה' - מאת הרב דניאל וולףמעלין בקודש יט | כולל בית הבחירה | תשע
- אחרון חביב - מה בא אחרי האחרונים? על לימוד גמרא בעת הזאתוהאר עינינו | איגוד ישיבות ההסדר | תשעט
- אי בעית אימאכתלנו יג | הכותל | תשן
- אסוקי שמעתא אליבא דהלכתא - לימוד הסוגיות לברור פסיקת ההלכהוהאר עינינו | איגוד ישיבות ההסדר | תשעט
- אסוקי שמעתתא אליבא דהלכתאלכתך אחרי | מעלה אדומים | תשעז
- אפריורית - דרכה של שיטת הלימוד האפריוריתפתיחתא ב | כפר בתיה | תשסד
- בחקתיך אשתעשע לא אשכח דברך - הלימוד כידיעת התורהלכתך אחרי | מעלה אדומים | תשעז
- בין הרעיון של המצוה לטעמא דקראוהאר עינינו | איגוד ישיבות ההסדר | תשעט
- ברוך שבחר בהם ובמשנתםמעליות ה | מעלה אדומים | תשמד
- דחק הלשון ודחק הענייןמאבני המקום יא | בית אל | תשס
- דף חדש בלימוד הגמראאסיף א | תשעד
- דרך הלימוד - עיון במסגרת של סוגיות התלמודוהאר עינינו | איגוד ישיבות ההסדר | תשעט
- דרכה של גמראעלון שבות 153 | הר עציון | תשנט
- דרכו של תלמודעלון שבות 154 | הר עציון | תשס
- הבבלי והירושלמי - שניים שהם אחדוהאר עינינו | איגוד ישיבות ההסדר | תשעט
- הבדל בין פירושי רשי והרמבם למשנהממעין מחולה יב | שדמות נריה | תשסד
- הגמרא ועריכתהצהר יז | צהר | תשסד
- הוויות דאביי ורבאבלכתך בדרך יט | כרם ביבנה | תשסב
- הוסיף על אחת מכל סממניהצהר יז | צהר | תשסד
- היבט פסיכודידקטי בהוראת הגמראכתלנו יג | הכותל | תשן
- הלכה כדברי המכריעחיינו פרק שלישי שבת | בית מדרש ישיבתי | תשעה
- המחלוקות שבתלמוד - תגובה למאמרו של הרב שלמה רוזנפלדממעין מחולה יב | שדמות נריה | תשסד
- המחלוקות שבתלמוד - תגובה לתשובהממעין מחולה יב | שדמות נריה | תשסד
- המידות שהתורה נדרשת בהםגולות א | עתניאל | תשנג
- המסורת ככלי לחידוש הלכהמאורות אמנה ה | קרית שמונה | תשסא
- העיסוק בנושאי קודשים בתלמוד הבבלימעלין בקודש יב | כולל בית הבחירה | תשסו
- הערות בענין 'אין אמורא חולק על תנא'גולות ב | עתניאל | תשנד
- הצעה לסדר - קווי מתאר ראשוניים לשיטת לימודמעגלים ב | מעלה גלבוע | תשנט
- הרמב"ם ושיטת הרבדיםצהר טו | צהר | תשסג
- השימוש ב'סברא' בבבלי ובירושלמיצהר יד | צהר | תשסג
- השיר שנשאתי מתוך הגמרא - עיון בדרכי הלימוד של הרב עמי עולמיאביע 23 | עתניאל | תשעז
- השכל וידוע אותי - הלימוד כפיתוח אישי רוחנילכתך אחרי | מעלה אדומים | תשעז
- ובהם נהגהלכתך אחרי | מעלה אדומים | תשעז
- חוויה או דיוקעלון שבות 121 | הר עציון | תשמח
- חיסורי מחסרא והכי קתניחיינו - פרק שלישי שבת | בית מדרש ישיבתי | תשעה
- חסורי - מי חסרה? בעניין חסורי מיחסראאסיף ב | איגוד ישיבות ההסדר | תשעה
- חסורי מחסרא ואיכא דאמרי - עיון בהיווצרות גרסה חלופית בדברי אמוראמעגלים ח | מעלה גלבוע | תשעג
- חשיבות הדיון בעריכה תלמודיתוהאר עינינו | איגוד ישיבות ההסדר | תשעט
- יחסי משנה - ברייתא בעיני האמוראיםשיר למעלות ה | מעלות | תשסו
- כאילו גמרא (על לימוד הגמרא בישיבות התיכוניות)צהר יז | צהר | תשסד
- כי הם חיינו ואורך ימינו - שיעור בדרכי הלימודתבואות ד | כרמיאל | תשעה
- לדרך לימוד הגמראגולות ח | עתניאל | תשס
- לדרכו ושיטתו של רשי בפרשנות הסוגיהקול ברמה ו | חיספין | תשנא
- לדרכם של אביי ורבאצהר כא | צהר | תשסה
- לדרכם של אביי ורבאשיר למעלות א | מעלות | תשנח
- להיווצרותה של התורה שבעל פה (על הספר 'התלמוד כהוויתו' מאת הרב יהודה פרומן)צהר לא | צהר | תשסח
- לחקר חילופי נוסח המקראות שבתלמודמאבני המקום ט | בית אל | תשנה
- לימוד בחבורהשיר למעלות ו | מעלות | תשסו
- לימוד בעיון - מושג יחסילכתך אחרי | מעלה אדומים | תשעז
- לימוד העיון - חובתו של כל בן ישיבהלכתך אחרי | מעלה אדומים | תשעז
- למהותן של החקירות העיוניותמישרים ג | ירוחם | תשסד
- לנתיבות לימוד התורה בישיבהמאורנו י | מצפה יריחו | תשעא
- מהי 'חלות'- הלכה, לוגיקה ודבקות בה'צהר ב | צהר | תשס
- מהי 'חלות'- תגובהצהר ד | צהר | תשסא
- מהי 'חלות'- תגובה לתגובהצהר ה | צהר | תשסא
- מושג יחסי או מוחלטבלכתך בדרך כא | כרם ביבנה | תשסג
- מחשבת ההלכה של הרב סולובייצ'יקאסיף ב | איגוד ישיבות ההסדר | תשעה
- מסילות לתורת ארץ ישראלוהאר עינינו | איגוד ישיבות ההסדר | תשעט
- מעתניאל למיר ובחזרה - יומן מסע - זמן אלול בישיבת מיראביע 24 | עתניאל | תשעח
- מר' חיים מבריסק והגרי"ד סולוביצ'יק ועד 'שיעורי הרב אהרן ליכטנשטיין' - על גלגולה של מסורת לימודוהאר עינינו | איגוד ישיבות ההסדר | תשעט
- משנה ונשמה - לימוד משנה לאור שיעוריו של הרב משה פאלוךפתיחתא יט | כפר בתיה | תשעב
- משנה ראשונה לא זזה ממקומהמאבני המקום יא | בית אל | תשס
- סברות פשוטות וסברות מורכבותאסיף ב | איגוד ישיבות ההסדר | תשעה
- סדר המשנה ונוסחתה בפירוש המשנה לרמבםניצני ארץ טו | מרכז הרב | תשסו
- עוד בעניין 'חלות'צהר ז | צהר | תשסא
- עוד על שיטת 'רבדים' (תגובה למאמרו של הרב יצחק שילת)צהר יז | צהר | תשסד
- על "שיטת רבדים"צהר טו | צהר | תשסג
- על הגאולה ועל התמורהכתלנו ד | הכותל | תשלב
- על לימוד 'עיון' בישיבותצהר יג | צהר | תשסג
- על מה ולמה - לדרכה של הדרך הבריסקאיתוהאר עינינו | איגוד ישיבות ההסדר | תשעט
- על שיטות לימוד הגמראאסיף ה | איגוד ישיבות ההסדר | תשעח
- צורתא דשמעתאאסיף ב | איגוד ישיבות ההסדר | תשעה
- צורתא דשמעתאאורות עציון ל | אור עציון | תשנט
- צריכא?! - ביאורו של מושגמעליות כז - כח | מעלה אדומים | תשסח
- קביעת הלכה מורכבתמעליות י | מעלה אדומים | תשמח
- קשריו של הרב קוק עם הפרופ' הרב שאול ליברמן כדגם ליחסו למחקר תורני ביקורתיצהר לה | צהר | תשסט
- רואים את הקולותמאורנו יג | מצפה יריחו | תשעט
- רסיסי ירושלמיגולות א | עתניאל | תשנג
- שבעים פנים לתורה - תשובה לתגובהממעין מחולה יב | שדמות נריה | תשסד
- שואל כעניין ומשיב כהלכה - לדרך לימוד שאלה ותשובה, בעיקר בבעלי התוספותוהאר עינינו | איגוד ישיבות ההסדר | תשעט
- שיטות לימודגולות א | עתניאל | תשסו
- שיטת העריכה הספרותית במשנה על פי מסכת ראש השנהדוקטורט | תשסא
- שינויי נוסחאות במסכת כריתותעלון שבות 128 | הר עציון | תשן
- שם ומקרה - דין ומציאותקול ברמה ד | חיספין | תשן
- תגובה ל"מורכבות במקורות תנאיים"גולות י | עתניאל | תשסא
- תוקף התלמוד הבבליטל חיים כללי הוראה א | תורת החיים | תשעד
- תורה דיליה היאלכתך אחרי | מעלה אדומים | תשעז
- תורה זו שאנו לומדים על שום מה?לכתך אחרי | מעלה אדומים | תשעז
- תורת ה' תמימה (ב)- האוקימתא ומשמעותהצהר יח | צהר | תשסד
- תיאום כוונותלכתך אחרי | מעלה אדומים | תשעז
- תשעה כללים בלימוד עיון ויישומם בספרי 'טל חיים'אסיף ב | איגוד ישיבות ההסדר | תשעה