- "דברי סופרים" ברמב"םגולות א | עתניאל | תשנג
- אין אדם דן גזירה שוה מעצמומעליות כז - כח | מעלה אדומים | תשסח
- אין מיעוט אחר מיעוט אלא לרבות, אין ריבוי אחר ריבוי אלא למעטמעליות כט | מעלה אדומים | תשסט
- אינדוקציה ואנלוגיה בהלכה (עיון בשורש ב' של הרמב"ם)צהר טו | צהר | תשסג
- בעניין מעורבותו של האדם בדרשותגולות ו | עתניאל | תשנט
- דבר שיצא מן הכללבלכתך בדרך יד | כרם ביבנה | תשנט
- דיוקים באופן הכתיבה בתורה - דרך לוגית להיסקים הלכתיים בביאור הרלבג לתורהמעליות ל | מעלה אדומים | תשעג
- דרכי הדרש לרלב"ג (תשובה לתגובתו של הרב כרמיאל כהן, 'צהר' יד)צהר טו | צהר | תשסג
- דרכי הדרש לשיטת הרמב"ם והרלב"ג (תגובה למאמרו של הרב מיכאל אברהם, 'צהר' יב)צהר יג | צהר | תשסג
- דרשות התורה כתורה עצמהפשטות המתחדשים ה | תשעט
- המונחים תחילת דינא וסוף דינאממעין מחולה יב | שדמות נריה | תשסד
- המידות שהתורה נדרשת בהםגולות א | עתניאל | תשנג
- השימוש בדין דיומעליות יח | מעלה אדומים | תשנז
- טעמי אין עונשין מן הדיןאורות עציון ד | אור עציון | תשמד
- לענין הסברא במידות שהתורה נדרשת בהןגולות ה | עתניאל | תשנז
- לקולא ולחומרא, לחומרא מקשינןאסיף א | תשעד
- מה בין המפורש לנלמדבלכתך בדרך טז | כרם ביבנה | תשס
- מוקדם ומאוחרכתלנו יג | הכותל | תשן
- מידת 'קל וחומר' לאור סוגיית 'אין הולכין בממון אחר הרוב'פתוחי חותם | אורות שאול | תשסח
- מעמדן הלוגי של דרכי הדרשצהר יב | צהר | תשסג
- על 'קל וחומר' ופרכתופתוחי חותם ג | אורות שאול | תשסח
- קידושי כסף ו"מסרן הכתוב לחכמים"אבני משפט טז | כולל יד ברודמן, רחובות | תשעג
- שני סוגי 'מה הצד' - הבנייה מושגיתמישרים ב | ירוחם | תשסג
- תפשת מרובה לא תפשתקול ברמה יז | חיספין | תשנז