- "הרז הפילוסופי המיסטי של הרמב"ם"מעליות כד | מעלה אדומים | תשסד
- "וזכרתם את כל מצוות ה'"עלון שבות 173 | הר עציון | תשע
- אברהם אבינו היהודי הראשוןכתלנו יב | הכותל | תשמז
- אהבת ה' והפצת שמו במשנת הרמבםעלון שבות 162 | הר עציון | תשסג
- אהבת ה' ויראתו במשנת הרמבםצהר כב | צהר | תשסה
- אני חושב משמע אני בוחר?פתוחי חותם ד | אורות שאול | תשסט
- אראנו בישע אלוקים - עיון בפרק ד משמונה פרקים לרמבםתבואות ג | כרמיאל | תשעא
- ארץ ישראל במשנת הרמב"םמעליות כט | מעלה אדומים | תשסט
- אשר לא ידעוך - היחס לגוי במצוות אחיך ברמבםישא מדברתיך ד | תשפ
- את ספר המקנה הזה ואת החתום ואת ספר הגלוי הזהמישרים ו | ירוחם | תשעב
- בין מסורת להכרה - למשמעותן של אמונה וקיום מצוותמעליות יב | מעלה אדומים | תשנב
- בסוד הי"ד (על המספר ארבע-עשרה בכתבי הרמב"ם)צהר כב | צהר | תשסה
- גדלותה של התשובהקול ברמה כו | חיספין | תשעד
- גדר מצות גמילות חסדים במשנת הרמבםאורות עציון לג | אור עציון | תשסב
- גדרו ההלכתי של מלך המשיח לשיטת הרמבםמחניך ג | הרבנות הצבאית | תשסח
- דמות א-להיםאביע 7 | עתניאל | תשע
- דרך כובש ודרך היושרבלכתך בדרך כה | כרם ביבנה | תשסז
- האם הרמבם הרשה לעצמו לחלוק על חזלמעליות ל | מעלה אדומים | תשעג
- הגות והלכה בהגדרת בית לענין מעקהעלון שבות 166 | הר עציון | תשסו
- הגשמת הא-לוהות בישראל?מעליות כה | מעלה אדומים | תשסה
- המדריך ל'מורה' (כיצד מלמדים את מורה הנבוכים?)צהר כב | צהר | תשסה
- הנזירות במשנת הרמב"םמעליות יד | מעלה אדומים | תשנד
- השאיפה לאחדותעלון שבות 135-136 | הר עציון | תשנב
- השבת במשנתם של ריהל והרמבםכתלנו טז | הכותל | תשסד
- השגחה פרטית וכללית בדצחאמת ואמונה | בית אל | תשעה
- השכל וידע אתימעשה חשב א | תשעה
- התמודדות הרמבם עם מחלוקות ומתנגדים - בהלכה ובחייו האישייםניצני ארץ יד | מרכז הרב | תשסא
- התשובה ברמב"םהתשובה בראי הראשונים | אשכולות, יפו | תשעד
- ואהבת בכל נפשךניצני ארץ יד | מרכז הרב | תשסא
- ותחסרהו מעט - דיון במידת הענווהפתוחי חותם ה | אורות שאול | תשע
- זובח לאלהים יחרם - בלתי לה' לבדואורות עציון כב - כג | אור עציון | תשנג
- חכם עדיף מנביאעלון שבות 154 | הר עציון | תשס
- חפציות: עצמיות ורצון. רצון אלוקים כתואר עצמי - קריאה במורה נבוכיםפתיחתא יט | כפר בתיה | תשעב
- טוב ה' לקוויו לנפש תדרשנו - מדריך ליציאה ממשבריםמאורנו ז | מצפה יריחו | תשסז
- טעם חקת התורהמישרים א | ירוחם | תשסב
- טעמי המצוות במורה הנבוכים ויחסם לשאר כתבי הרמב"ם (עיון בטעמי מצוות שילוח הקן)צהר כב | צהר | תשסה
- טעמי מצוותמאבני המקום ז | בית אל | תשנג
- ידיעת ד' ומוסר אצל הרמבם - שתי שיטות פרשנותמאורות אמנה ב | קרית שמונה | תשנח
- יוסיף מכאוב יוסיף דעתעלון שבות בוגרים כב | הר עציון
- יחודה וחשיבותה של נבואת משה לעומת שאר הנביאיםאורות עציון כא | אור עציון | תשנב
- כאופקים המתחלפים להולך בדרך רחוקה - כוונות התורה וההתפתחות המוסריתמעגלים ט - מעגלי תורה ומוסר | מעלה גלבוע | תשעז
- כיצד יש ללמוד את מורה הנבוכים? הצעה לקריאה מסורתיתאסיף ה | איגוד ישיבות ההסדר | תשעח
- כשפים סגולות ומזיקים במשנת הרמבם - וקריאה חדשה בסוגיית זוגות בפרק ערבי פסחיםאסיף ה | איגוד ישיבות ההסדר | תשעח
- לא יחליף האל, ולא ימיר דתו (א)עלון שבות 137 | הר עציון | תשנב
- לחילוקי הגישות בין הכוזרי והרמב"ם (לאור דברי הראי"ה)צהר כב | צהר | תשסה
- למען האמת - הרמבם עשה לחזל מה שחזל עשו לתורה - האמנם?אביע 13 | עתניאל | תשעג
- לפעמים אלוהים דווקא כן משחק בקוביות - מצוות שמעיות ושכליות בשיטות רסג ורמבםאסיף ה | איגוד ישיבות ההסדר | תשעח
- מדעי הטבע ואהבת ה'- תגובה למאמרו של הרב שלמה אבינרצהר ב | צהר | תשס
- מוסר א-לוהי אנושי - מקומה של המחשבה העצמאית בעולם המאמין ובהלכהפתוחי חותם ה | אורות שאול | תשע
- מטרתן וטעמיהן של המצוות- שיטות הכוזרי והרמב"םצהר ג | צהר | תשס
- מילים מחפשות משמעותקונטרס כב | שיח | תשסט
- מנופת צוף וכל טעם ('מנופת צוף'- עיונים במורה הנבוכים)צהר ל | צהר | תשסז
- מעלת ישראל ברמב"ם (תגובה למאמרו של ר' אריה שטרן)צהר כו | צהר | תשסו
- מפתח מקורות לעיון והשוואה בספר מורה נבוכיםניצני ארץ יב | מרכז הרב | תשנח
- מצוות שעל הכוונה השניהמישרים ו | ירוחם | תשעב
- מציאות הרע בעולםניצני ארץ טו | מרכז הרב | תשסו
- מקום הרגש במשנת איש הדעתצהר כה | צהר | תשסו
- משמעותם של טעמי המצוות לשיטת הרמבםספר היובל | קרני שומרון | תשס
- נגלה ונסתר במשמעות האדם - על משמעות הבחירה החופשיתתבואות ד | כרמיאל | תשעה
- נצחיות התורה במשנת הרמב"םצהר יח | צהר | תשסד
- סגולת ישראל - שיטת הכוזרי והרמב"םמעליות | מעלה אדומים | תשנט
- סגולת ישראל לדעת הרמב"םצהר כה | צהר | תשסו
- סדר התבססות בחיים - בית, כרם, אישה או כרם, בית אישה?מעליות | מעלה אדומים | תשנט
- סיפורי התנך על פי שיטת הרמבםממעין מחולה יא | שדמות מחולה | תשסב
- סמכות השכל האנושי במשנת הרמב םעלוני ממרא 123 | ניר | תשעא
- ספרי תורה שכתב משה וספר תורה שבעזרה - שיטת הרמבםכתלנו טו | הכותל | תשנד
- עולם חסד יבנה - להבחנת הרמב"ם בין מצוות 'והלכת בדרכיו' למצוות 'ואהבת לרעך כמוך'מעליות כב | מעלה אדומים | תשסא
- עיון בנושא התפילה ברמב"םצהר כב | צהר | תשסה
- עיונים בהלכות דעות - ההרחקה מגובה לב ומכעס אל הדרך האמצעית או עד הקצה האחר?מעליות כ | מעלה אדומים | תשנט
- עיונים ביסוד התשובה במשנת הרמבםמחניך א | הרבנות הצבאית | תשסז
- על המשמעות האונטולוגית של שיתוף השם - האמנם איננו יכולים לומר דבר על הא-לוהאסיף ה | איגוד ישיבות ההסדר | תשעח
- על מדעי הטבע ואהבת ה'- תגובהצהר | צהר | תשסא
- על מעלת ישראל ומעלת האדם (תשובה להשגה)צהר כה | צהר | תשסו
- על ניסיך ועל נפלאותיךמעליות ד | מעלה אדומים | תשמג
- ערך המעשה וזיקתו ללימודספר היובל | קרני שומרון | תשס
- ערכה של עבודת ה' שלא לשמהמעליות יח | מעלה אדומים | תשנז
- פירוש המורה נבוכים לסיפור נקרת הצוראורות עציון לד | אור עציון | תשסה
- פירוש רסג ורמבם לפרשת הראני נא את כבודך - דוגמה לעיון שיטתי בסוגיה במורה נבוכיםכתלנו טו | הכותל | תשנד
- פרשת אלדד ומידד כבסיס להבנת הנבואהאורות עציון טז | אור עציון | תשמט
- קדש עצמך במותר לךבלכתך בדרך טז | כרם ביבנה | תשס
- קושיא על הרמב"ם, ויישובהלשעה ולדורות | תשעב
- ראיה וראיה - על שיטות הכוזרי והרמבם בדרכים לאמונהמעליות כה | מעלה אדומים | תשסה
- שורשי השקפתו המשיחית של הרמב"םצהר כב | צהר | תשסה
- שלמות החיים ותלמוד תורה במשנת הרמב"םעלון שבות 169 | הר עציון | תשסח
- שמע האמת ממי שאמרה - עד היכן? בין תורה לפילוסופיה במשנת הרמב"םנתיבה ב | נתיבות | תשעב
- תארי הבוראאמת ואמונה | בית אל | תשעה
- תורתו ומשנתו החינוכית של רבי מאירקול ברמה יט | חיספין | תשנח
- תכלית האדם במשנת הרמבםאורות עציון לב | אור עציון | תשסא
- תלמוד תורה: הדין בחפצא לעומת הדין בגברא (תגובה למאמרו של דרור פיקסלר)צהר ו | צהר | תשסא