- "איוב לא היה ולא נברא" - על מקרא והיסטוריהעלון שבות 159 | הר עציון | תשסא
- "בחלום אדבר בו" - על היסודות לפתרון חלומות סימבולייםעלון שבות 135-136 | הר עציון | תשנב
- "העיני האנשים ההם תנקר" - טענת דתן ואבירםמעליות יט | מעלה אדומים | תשנז
- "יהושע בן נון, משרת משה״גולות ג | עתניאל | תשנה
- "מדה כנגד מדה" - עיון בסוגיות מכה אדם ונוקב שם ה'מעליות כג | מעלה אדומים | תשסב
- "משה ואהרן בכהניו ושמואל בקראי שמו"מעליות כט | מעלה אדומים | תשסט
- "ספר הישר" - ישרות ושירהעלון שבות 155 | הר עציון | תשס
- "תולדות השמים והארץ בהבראם"עלון שבות 125 | הר עציון | תשמט
- אדרת שנעראביע יח | עתניאל | תשעה
- אור וחושך בתורהפשטות המתחדשים ה | תשעט
- אחת דבר א-להים - שתים זו שמעתיעלון שבות בוגרים יז | הר עציון | תשסג
- אחת דבר א-להים - שתים זו שמעתי!עלון שבות בוגרים יז | הר עציון | תשסג
- אליהו וקורח: בין שני קטביםקול ברמה כט | הגולן | תשעז
- אמונת חכמים = כפירת טפשיםקונטרס כב | שיח | תשסט
- בימים ההמה נאום ה' לא יאמרו עוד ארון ברית ה' - על כינויו של הארון במקראעלון שבות 178 | הר עציון | תשפ
- בין "נביא" ל"איש א-לוהים"עלון שבות 156-157 | הר עציון | תשס
- בין חג המצות לחג הפסחקול ברמה כה, פסח דורות | הגולן | תשעג
- בין יוסף למרדכי- עיון במשמעות הגלויותגולות ח | עתניאל | תשס
- בין משפט לצדקהקול ברמה כב | חיספין | תשסב
- בין עינוי לצום - משמעות הצום במקרא ומשמעות העינוי ביום הכיפוריםאסיף ה | איגוד ישיבות ההסדר | תשעח
- ביני ובין בני ישראלאסיף ה | איגוד ישיבות ההסדר | תשעח
- ביקורת המקרא והאמונה בתורה מן השמיםעלון שבות בוגרים יז | הר עציון | תשסג
- במה אתם יותר טובים ממני? עיון בסיבה בגללה נבחרו יהודה ודוד לחובשי כתר המלכות של עם ישראלפתיחתא יט | כפר בתיה | תשעב
- בני תורתי אל תשכח - למוד התנך בדורנואורות עציון טז | אור עציון | תשמט
- בנימין כנקודת מפגשפרי עץ הגן א | רמת גן | תשנח
- בסוד אדם ואדמה - בין אדם וקין למצוות ביכורים ועגלה ערופהאסיף ה | איגוד ישיבות ההסדר | תשעח
- בענין מהות חג השבועות וקרבנותיו בפרשת המועדותניצני ארץ יג | מרכז הרב | תשנט
- בעשרה מאמרות נכללה התורהאורות עציון ח | אור עציון | תשמה
- דיאלוג עם הא-ל כהשתלמות נבואיתפתיחתא יז | כפר בתיה | תשע
- דת ומדינה - בעיה מודרנית?פתוחי חותם ה | אורות שאול | תשע
- האמונה והכפירה - לבירור עניינו של המאבק בין עמלק לישראל ולבני רחל בפרטניצני ארץ יג | מרכז הרב | תשנט
- הארוןשיר למעלות ג | מעלות | תשסא
- הבכור כבכורתו והצעיר כצעירתו- משפט הבכורה ודיני העברת הבכורה מהבכורגולות ב | עתניאל | תשנד
- הבן יקיר לי אפריםמאבני המקום טו | בית אל | תשסג
- הגדרתו ומשמעותו של המושג נעל ביהדותניצני ארץ ח | מרכז הרב | תשנב
- הגורל הנשי - בין שני קטביםשיר למעלות ה | מעלות | תשסו
- הדם מן האדמהאביע 10 | עתניאל | תשעא
- הדרישות של ה' מן הנוכרים בספרות ההיסטוריוגרפית ובספרות הנבואה במקראדוקטורט | אוניברסיטת בר אילן | תשסג
- ההבדל בין צמיחת משה להנהגה לצמיחת יהושע והשלכתוקול ברמה ד | חיספין | תשן
- הזכאים במקרא וחייבים בחז"לטללי אורות יב | מכללת אורות ישראל | תשסו
- החיים הדתיים כהסתר פנים - במקרא, בחזל ובחסידותשערים לאגדה - הבעל שם טוב ותורת החסידות | כפר בתיה | תשעו
- המילה המנחהמעליות כב | מעלה אדומים | תשסא
- המשמעות הפרשנית של פרשיות פתוחות וסתומותכתלנו יג | הכותל | תשן
- המשפחתיות והשבטיות בישראלאורות עציון כח | אור עציון | תשנח
- הנטיעה במקראעלון שבות 142 | הר עציון | תשנה
- הפטרות המשכןבלכתך בדרך כ | כרם ביבנה | תשסג
- הפטרות תלתא דפורענותא, שבא דנחמתא ותרתי דתיובתאבלכתך בדרך יט | כרם ביבנה | תשסב
- הפרוש הלא מקובל מסיני ־ על "פשט" בתורהגולות ב | עתניאל | תשנד
- הקול קול יעקב והידיים ידי עשיומאורות אמנה ה | קרית שמונה | תשסא
- הרכבי נגינה מקראיים- הקשרים וייעודים של הרכבי כלי-זמר בתנ"ךגולות י | עתניאל | תשסא
- הרעש בימי עוזיהעלון שבות 117 | הר עציון | תשמז
- השבת בתורהמאבני המקום יא | בית אל | תשס
- השלשלת כפשוטה (מאמר השלמה)אורות עציון יא | אור עציון | תשמו
- השמחהגולות ד | עתניאל | תשנו
- התמודדות חינוכית והתמודדות אינטלקטואלית (תשובה לתגובה)צהר כט | צהר | תשסז
- התמודדות עם ביקורת המקרא בשיחות הרצי"הצהר כח | צהר | תשסז
- התמודדות עם הטעיה ודמגוגיה- בסיוע נבואה שהוצרכה לדורותצהר ה | צהר | תשסא
- וכי היכן מצינו שנביאה היתה מרים - גלגולי המסורות ביחס לנבואת מריםמעגלים י | מעלה גלבוע | תשעז
- ומשרתו יהושע בן נון נער לא ימיש מתוך האהל - על יחסי משה יהושע, רב ותלמידניצני ארץ יב | מרכז הרב | תשנח
- זבח רשעים תועבת ה ותפלת ישרים רצונו - סקירת מקורות במקראבינות א | רעננה | תשסה
- חובת לימוד תנךספר היובל | קרני שומרון | תשס
- חטאי סדוםמעליות יח | מעלה אדומים | תשנז
- חילופי נוסח בתנ"ך: המתח בין קדושת התורה לבין חילופי הנוסח שבהמעגלים ז | מעלה גלבוע | תשעא
- חליצת הנעל במקראבינות א | רעננה | תשסה
- חלק דמו דרוש - סוגיית הנקמה והצדק האלוקיפתיחתא ג | כפר בתיה | תשסד
- חצי שבט המנשהשיר למעלות ג | מעלות | תשסא
- חריגות מסדר האותיות בתנ"ךממעין מחולה ו | שדמות נריה | תשנח
- טבלת עזר לתולדות עם ישראל מיציאת מצרים עד חתימת המשנהמעליות ה | מעלה אדומים | תשמד
- טעם השלשלתאורות עציון יא | אור עציון | תשמו
- יפיפיותו של יפת באהלו של שם - ולא תורתו של שם בביתו של יפתעלון שבות בוגרים יז | הר עציון | תשסג
- ירושה במלכותעלון שבות 107 | הר עציון | תשמד
- ירושת הארץ וירושת התורהאורות עציון כה | אור עציון | תשנה
- כח הארי וכח הנחש שבשבט דן לדורותיוניצני ארץ ח | מרכז הרב | תשנב
- כינוס בתנך - מדוע לא היתה שיבת עולי בבל לגאולהאורות עציון יח | אור עציון | תשן
- כל האומר פלוני חטא אינו אלא טועהפשטות המתחדשים ד | תשעט
- כלב בן יפונהיוצרות א | אור יוסף - בית חגי | תשסט
- לבוש, גוף ונשמה באותיות התורהגולות ח | עתניאל | תשס
- לזיהויו של קבר רחלמאורנו ז | מצפה יריחו | תשסז
- לחקר חילופי נוסח המקראות שבתלמודמאבני המקום ט | בית אל | תשנה
- למיימינים ולמשמאילים - מאמר תגובהמאורות אמנה ו | קרית שמונה | תשסב
- למען שמו באהבה - שתי קריאות שיטתיות של הרמבן בסיפור הכולל של התורהאסיף ה | איגוד ישיבות ההסדר | תשעח
- למשמעותם של עצים במקראעלון שבות 143-144 | הר עציון | תשנה
- למשפחותם לבית אבותםשעלי דעת א | שעלבים | תשלב
- לסדרם של שבעת העממים בתורהשיר למעלות ג | מעלות | תשסא
- לצאת מבית עבדים - היובל כמהפכה דתית חברתיתמעליות כט | מעלה אדומים | תשסט
- מדוע לא נזכר (כמעט) המשכן בספרי נביאים ראשוניםניצני ארץ ה | מרכז הרב | תשמז
- מה בין "ניסיון" ל"ייסורים של אהבה"?מעליות כד | מעלה אדומים | תשסד
- מוקדם ומאוחרכתלנו יג | הכותל | תשן
- מושגים גיאוגרפיים במבחן האטימולוגיה וההקשר - משיעורי ד"ר יואל אליצורמעליות טז | מעלה אדומים | תשנה
- מחולותמאורות אמנה ז | קרית שמונה | תשסד
- מטרת הנבואה במקראאסיף ב | איגוד ישיבות ההסדר | תשעה
- מילים נרדפות - מציאות או דמיון?מאבני המקום יד | בית אל | תשסג
- מלכות יהודה ומלכות יוסףמאורות אמנה ו | קרית שמונה | תשסב
- ממלכות יהודה וישראלשיר למעלות ב | מעלות | תשס
- מסרים לא מילוליים הניתנים מה' לנוכרים ומשמעותם התאולוגית במקראתזה | אוניברסיטת בר אילן | תשנז
- מערכת המצוותמעליות כד | מעלה אדומים | תשסד
- מעשה אמהות סימן לבניםעלון שבות 168 | הר עציון | תשסח
- מרכזיותה של ארץ ישראל בתורהאסיף ו | איגוד ישיבות ההסדר | תשעט
- משה - מודל למנהיגותמעליות כג | מעלה אדומים | תשסב
- משום מעשה שהיהפשטות המתחדשים ה | תשעט
- נבואה נזילה - בבלכתך בדרך יג | כרם ביבנה | תשנט
- נביאים כמשלימים את מצג התורהממעין מחולה יג | שדמות נריה | תשסח
- נגיד על עמי ישראל - לביאור התואר נגיד, פיצול הממלכה ותפקיד ממלכת צוראורות עציון יד | אור עציון | תשמח
- נחלתו החלופית ותפקידו הכפול של שבט דןממעין מחולה יב | שדמות נריה | תשסד
- נחלתו הכפולה של מנשהממעין מחולה יא | שדמות מחולה | תשסב
- ניצחון במלחמה בדרך הטבע מול ניצחון בדרך הנסמחניך קדוש | כרם ביבנה | תשעו
- נקודה למחשבה - על הנקודות שבתורהאסיף ו | איגוד ישיבות ההסדר | תשעט
- נתינת פשר לשמות במקרא ובמדרשיםעלוני ממרא 123 | ניר | תשעא
- סוף ימי בית ראשון לאור ספר מלכיםניצני ארץ טז | מרכז הרב | תשסו
- סיפורי התנך על פי שיטת הרמבםממעין מחולה יא | שדמות מחולה | תשסב
- ספר הישראורות עציון כה | אור עציון | תשנה
- עיון מקראי-חינוכי בסוגיית הבן שסרחצהר יז | צהר | תשסד
- עיונים בהפטרות ראש השנהבלכתך בדרך כא | כרם ביבנה | תשסג
- עיתים נכסה עיתים נגלה - נשיאת ההפכים שבבגדיםפתיחתא ג | כפר בתיה | תשסד
- על "חטאי" אבותצהר ט | צהר | תשסב
- על דברי הבצרותאורות עציון כ | אור עציון | תשנא
- על הגנת ה'פשט' (תגובה למאמרו של הרב נריה גוטל)צהר יד | צהר | תשסג
- על הרב ברויאר והסתירות - דברים לזכרופתיחתא יא | כפר בתיה | תשסז
- על התקפת ה'דרש' (תשובה לתגובתו של ר' אליהו שי)צהר יד | צהר | תשסג
- על חיינו המסורים בידינו - מסע אל תודעת השליחותאביע 19 | עתניאל | תשעה
- על מהות השמןכתלנו טו | הכותל | תשנד
- עלה אלוקיםמאורות אמנה ז | קרית שמונה | תשסד
- עם זו יצרתי לי תהלתי יספרועלון שבות 147 | הר עציון | תשנו
- עמלקמאורות אמנה ו | קרית שמונה | תשסב
- עקבות פרשיות התוכחה בדברי הנביאיםמעליות יט | מעלה אדומים | תשנז
- ערכים במבחן - הזיכרון והממוןספר היובל | קרני שומרון | תשס
- פסח חזקיהו ופסח יאשיהועלון שבות 173 | הר עציון | תשע
- פסל מיכה והעוסקים בו, מיציאת מצרים ועד גלות הארץניצני ארץ ח | מרכז הרב | תשנב
- פרשיות פתוחות וסתומותאורות עציון יב | אור עציון | תשמז
- פרשת החיבור - חיבור הפרשות ומחזור הקריאהמאורנו ז | מצפה יריחו | תשסז
- פשוטו של מקראכתלנו ט-י | הכותל | תשלז
- קליטה וסיוע לפליטים אזרחי אויבצהר לג | צהר | תשסח
- קריאה מחודשת בתורת הגמול המקראיתאביע 13 | עתניאל | תשעג
- רועי הצאן ועובדי האדמהגולות ח | עתניאל | תשס
- שבט אפרים, האפרתים ומשיח בן יוסף (על הציונות כמשיח בן יוסף)צהר כז | צהר | תשסז
- שבט דן - מחוז צפוןמאורות אמנה ו | קרית שמונה | תשסב
- שבט זבולוןאורות עציון כט | אור עציון | תשנח
- שבעים פנים לשבת- פרשיות השבת בתורהגולות ט | עתניאל | תשס
- שחזור קטע מספר הישרפשטות המתחדשים ד | תשעט
- שיטת המראה - סיפורי בראשית ומצוות משנה תורה כניגודאביע 11 | עתניאל | תשעב
- שיטת שתילת טעויות בלימוד התנךבלכתך בדרך כב | כרם ביבנה | תשסד
- תגובהעלון שבות בוגרים יז | הר עציון | תשסג
- תופעת השמות הכפולים והכינויים לאישים ומקומות בתנ ךעלוני ממרא 123 | ניר | תשעא
- תנך בגובה העינים - של התנךמאורות אמנה ו | קרית שמונה | תשסב
- תפקידו של עם ישראל - עיון בדין כרתגולות י | עתניאל | תשסא
- תקנת רבנו מימון ומלים המנוקדות בתורהעלון שבות 107 | הר עציון | תשמד