- "אמת מארץ תצמח" או "וצדק משמים נשקף"?עלון שבות 126 | הר עציון | תשן
- "למען תלך בדרך טובים" - על הפסיקה לפנים משורת הדין במשפט התורהמשפטי ארץ א - דין דיין ודיון | משפטי ארץ | תשסב
- אוטונומיה וסמכות בפסיקת הלכהמישרים א | ירוחם | תשסב
- אין אומרים לאדם חטא כדי שיזכה חברךהכי אתמר ו | איתמר | תשעב
- אינדוקציה ואנלוגיה בהלכה (עיון בשורש ב' של הרמב"ם)צהר טו | צהר | תשסג
- אל תעש עצמך כעורכי הדייניןאבני משפט טו | כולל יד ברודמן, רחובות | תשעב
- אלו ואלו דברי א-לוהים חייםגולות ד | עתניאל | תשנו
- אם ראשונים בני אנשים - היחס לראשוניםאסיף ו | איגוד ישיבות ההסדר | תשעט
- אמונות והלכות (תגובה לתגובות על מאמרו של נדב שנרב, צהר כה)צהר כז | צהר | תשסז
- באהבה ובאמונה - למשמעות עשה לך רב בזמננוקול ברמה ל | הגולן | תשעח
- בגדרי בן ארץ ישראל הנמצא בחוץ לארץ ביום טוב שניכתלנו טו | הכותל | תשנד
- בדין הורג כינה בשבת בזמן הזהקול ברמה ג | חיספין | תשן
- בדין מנורת הלוגן עם עמעם בשבתאורות עציון כד | אור עציון | תשנד
- בין אמיתתה של תורה לבין צרכי שעהשיר למעלות ג | מעלות | תשסא
- בין מציאות להלכה בשיטת רבנו תם - דיון עיוני-רוחני בשאלת הלכה ומנהגפתיחתא ט | כפר בתיה | תשסו
- בירור בעניין מחלוקות וספקות בדברי תורהאורות עציון לא | אור עציון | תשס
- בירורים בסוגיה של לא תתגודדוניצני ארץ יא | מרכז הרב | תשנה
- בממוניה לא אטרחוהו רבנןצהר ב | צהר | תשס
- בנידון אי דרבנן מהני לדאורייתאכתלנו יב | הכותל | תשמז
- בענין תוקפם של קידושי כסף לשיטת הרמבם ורבותיו של רשיכתלנו יג | הכותל | תשן
- גדרי אדם בהולעלון שבות 129 | הר עציון | תשנא
- גזירה שאינה פושטת בישראלאסיף ד | איגוד ישיבות ההסדר | תשעז
- דברי א-להים חיים - שניות מובנת בחשיבה ההלכתיתאביע יח | עתניאל | תשעה
- דברי חכמים בעקבות דברי התורהכתלנו טו | הכותל | תשנד
- דברי סופרים במשנת הרמבםאסיף ד | איגוד ישיבות ההסדר | תשעז
- דיבר הכתוב כנגד היצר| תשסח
- דקדוקיה ופרטותיה מסיני?עלון שבות בוגרים כב | הר עציון
- דרכה של גמראעלון שבות 153 | הר עציון | תשנט
- דרכו של תלמודעלון שבות 154 | הר עציון | תשס
- דרשות הפסוקים - בין הלכה לאגדהמאבני המקום יד | בית אל | תשסג
- האם דיברו חזל בלשון מזלזלתאסיף ד | איגוד ישיבות ההסדר | תשעז
- האם הרמבם הרשה לעצמו לחלוק על חזלמעליות ל | מעלה אדומים | תשעג
- הבור והמעין - ר׳ אליעזר בן הורקנוס ור׳ יהושע בן חנניהגולות ה | עתניאל | תשנז
- הבטה בגישות חזל למחלקותיהםשיר למעלות ד | מעלות | תשסב
- ההתייחסות לנוסעים בשבת לבית הכנסת בחוץ לארץצהר ה | צהר | תשסא
- החוק והמוסר הטבעיצהר ב | צהר | תשס
- היווצרות מסורות שונות בביאור מחלוקות בית שמאי ובית הלל במסכת מכשיריןמעגלים ד | מעלה גלבוע | תשסה
- היחס בין איסור שבות לבין שאר איסורי דרבנןכתלנו טז | הכותל | תשסד
- היתר המכירה- עיון מחודש לקראת שמיטת תשס"אצהר ד | צהר | תשסא
- הלכה ואגדה (תשובה לתגובתו של הרב משה מסטבאום)צהר כז | צהר | תשסז
- הלכה ומציאותגולות י | עתניאל | תשסא
- הלכה כבתראי - השגהממעין מחולה י | שדמות מחולה | תשסא
- הלכה ממעשהכתלנו יב | הכותל | תשמז
- הלכה פסוקה ללא סנהדריןצהר כד | צהר | תשסו
- הלכות צניעות ויישומן בדורנוצהר ו | צהר | תשסא
- הלכתא כבתראיממעין מחולה ט | שדמות מחולה | תשס
- המוטיבציה לשינויים בהלכהעלון שבות בוגרים טו | הר עציון | תשסב
- הנהגה תורנית בישראל- מעמדה ותפקידהצהר כט | צהר | תשסז
- הסמכות לחדש ברכותכתלנו ח | הכותל | תשלו
- הסתמכות על חכםטל חיים כללי הוראה א | תורת החיים | תשעד
- הערמה במילי דרבנןעלון שבות 135-136 | הר עציון | תשנב
- הערמה בקריעהפרי עץ הגן ב | רמת גן | תשס
- הצורך בפרסומי מילתא להלכות מחודשותעלון שבות 130 | הר עציון | תשנא
- השורש החמישי - למהותם של טעמי המצוותישלח שרשיו | תשעח
- השורש השביעי - על רציונליזם ואמפיריציזם פרשניישלח שרשיו | תשעח
- השורש השמיני - על משמעותו והגדרתו של ציוויישלח שרשיו | תשעח
- השורש השני - מבט כללי על מהותו ותוקפו של מדרש ההלכהישלח שרשיו | תשעח
- השפעתם של אסונות שתלו בעבירה על צוואת ר' יהודה החסידהמעיין מח | תשסח
- השתתפות בחתונה המנוגדת להלכהצהר מ | צהר | תשעו
- התוקף ההלכתי של חוקי מדינת ישראלמעליות | מעלה אדומים | תשמח
- התורה והחושיםצהר ו | צהר | תשסא
- התשובה המעשית בימינו - הלכה ומחשבהצהר מג | צהר | תשעט
- ואהבת לרעך כמוךקול ברמה כא | חיספין | תשסא
- ואל ישנה אדם מפני המחלוקתשעלי דעת ז | שעלבים | תשן
- ואם כל עדת ישראל ישגועלון שבות 170 | הר עציון | תשסט
- וכי אומרים לו לאדם עמוד וחטא כדי שתזכהקול ברמה יז | חיספין | תשנז
- חליפת מכתבים בעניין התכלתגולות ח | עתניאל | תשס
- ידע שבית דין הגדול טעוטל חיים כללי הוראה א | תורת החיים | תשעד
- ילדים זה לא טיטולים (תגובה למאמרו של הרב יובל שרלו)צהר כח | צהר | תשסז
- כח חכמיםכתלנו טו | הכותל | תשנד
- כי קאי רבי בהאי מסכתא לא תשייליה במסכתא אחריתיתבואות ג | כרמיאל | תשעא
- כיצד מהדרין? (על חומרות והידורי כשרות)צהר יז | צהר | תשסד
- כל הקהל כאחד - מוטיב פסיקה חברתי-דתימעגלים ט - מעגלי תורה ומוסר | מעלה גלבוע | תשעז
- כללי הוראה בהוראות מסופקותמעליות יט | מעלה אדומים | תשנז
- כשרות ממלכתית - עקרונות ומדיניות הלכתייםצהר לח | צהר | תשעה
- לא תסורטל חיים כללי הוראה א | תורת החיים | תשעד
- לא תתגודדוגולות ד | עתניאל | תשנו
- לא תתגודדו בריבוי מנייניםחבל נחלתו ב | תשסב
- מה בין פורים לחנוכה?עלון שבות 150 | הר עציון | תשנח
- מוטב שיהיו שוגגיןאורות עציון כח | אור עציון | תשנח
- מומחיותו של פוסק ההלכה כמעריך מציאותצהר ז | צהר | תשסא
- מוציא לעז על גיטין ראשוניםקול ברמה יד | חיספין | תשנה
- מינוי דיינים לבתי הדין הרבניים על פי מפתח מגזריאסיף ו | איגוד ישיבות ההסדר | תשעט
- מעמד דרבנן בדיני דאורייתאקול ברמה לב | הגולן | תשפ
- מעמד הסכמת הציבור בהלכהצהר מג | צהר | תשעט
- מעמדו ההלכתי של בית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדיןמשפטי ארץ א - דין דיין ודיון | משפטי ארץ | תשסב
- מעמדם של חסידים הראשונים בימי המשנהמעגלים ג | מעלה גלבוע | תשס
- מעתיקי השמועה (עיונים בהקדמת הרמב"ם לי"ד החזקה)ניצני ארץ יז | מרכז הרב | תשעב
- מתן הקלות בקיום מצוות למניעת חטא חמור יותרצהר מא | צהר | תשעז
- סטטוס-קוו בהלכהפרי עץ הגן ג | רמת גן | תשסב
- סנהדרין כביטוי לכוח האומהאסיף ו | איגוד ישיבות ההסדר | תשעט
- על קינות ועל קאנון (תשובה לתגובה)צהר ח | צהר | תשסב
- ערוב נגלה ונסתר (לבירור שיטתם של החתם- סופר והרצי"ה)צהר י | צהר | תשסב
- פרסום דברי תורה בלא קבלת רשות - בין הגרש גורן לגרש ישראליאמונת עתיך 107 | מכון התורה והארץ | תשעה
- צער כגורם משפיע בהלכות שבתממעין מחולה יב | שדמות נריה | תשסד
- קים לי ואחרי רבים להטותהכרעות ובירורים | ירוחם | תשעט
- קינות-שואה בתשעה באב (פרשה עלומה בפעלו של הרב מנחם כשר זצל)צהר ז | צהר | תשסא
- רוב בדייניםניצני ארץ ח | מרכז הרב | תשנב
- רוח הקודש וקביעת הלכהמאורות אמנה ז | קרית שמונה | תשסד
- ריהטא דחקלאימאבני המקום יג | בית אל | תשסג
- שבעים פנים לתורה - ריבוי הדעות והמחלוקותממעין נריה יא | שדמות מחולה | תשסב
- שות וירטואלי במכון שלזינגראמונת עתיך 101 | מכון התורה והארץ | תשעד
- שיטת הרמבם בדין כיבוד והידור חכמים וזקניםמחניך ג | הרבנות הצבאית | תשסח
- שימוש נאות בשפה פורמלית לקבלת החלטות הלכתיותמעגלים ה | מעלה גלבוע | תשסז
- תגובה למאמר דברי סופרים במשנת הרמבם ותשובת הכותבאסיף ד | איגוד ישיבות ההסדר | תשעז
- תגובות למאמרו של הרב מיכה הלוי- 'תפילה הדרך בזמננו'צהר ב | צהר | תשס
- תוקף הצומות בימינו לאור תחיית ישראל בארצוצהר מג | צהר | תשעט
- תוקף התלמוד הבבליטל חיים כללי הוראה א | תורת החיים | תשעד
- תוקף מצוות דרבנן , בל תוסיף, מחלוקות חז"לניצני ארץ יח | מרכז הרב | תשעג
- תורה שבכתב ותורה שבעל פההאוצר טז | תשעח
- תיקון קינות לשואה (תגובה לרב ישראל רוזן- 'צהר' ז)צהר ח | צהר | תשסב
- תלמיד אל יורה אלא אם כן נטל רשות מרבוקול ברמה יט | חיספין | תשנח
- תקנות חכמים וחיובן מן התורההאוצר לב | תשעט