תנאי השימוש באתר 'ספריית אסיף'

 

א.    מבוא

  1. ברוכים הבאים לאתר האינטרנט 'ספריית אסיף' [להלן: "האתר"]. האתר, הפועל בחסות עמותת איגוד ישיבות ההסדר בישראל (ע"ר), פועל כיום תחת הכתובת asif.co.il.
  1. מטרת האתר להנגיש את היצירה התורנית הנוצרת בין כותלי בתי המדרש בדורות האחרונים ולהגדיל תורה ולהאדירה וכל זאת, מתוך שיתוף פעולה עם המוציאים לאור ועם המחברים.
  1. זאת, על ידי סריקה והעלאה לאתר של ספרים, כתבי-עת, עבודות חקר ומאמרים בנושאים תורניים מגוונים [להלן: "החיבורים" ברבים, ו: "חיבור" ביחס לקובץ אחד ואחיד], באופן המספק גישה, לכל גולש באתר, לקריאת החיבורים הנ"ל ו/או לצפייה בהם ו/או לעיון בהם כשהם מופיעים על צג המחשב ו/או באמצעות כל אמצעי טכנולוגי אחר המאפשר גלישה ברשת האינטרנט בכלל ובאתר בפרט.
  1. האתר פועל ללא כוונת רווח, ממומן מכספי תרומות ומופעל על-ידי מתנדבים. השימוש באתר אינו כרוך בתשלום דמי מנוי או בתמורה אחרת כלשהי. בכלל זאת, מערכת האתר ו/או כל מי מטעמה אינם גובים תשלום כלשהו ממחברי החיבורים אליהם ניתנת גישה דרך האתר, ממוציאי החיבורים לאור או מכל גורם אחר המעורב ביצירת החיבורים – ומכל גולש באתר.
  1. תנאי השירות מנוסחים בלשון זכר, מטעמי נוחות בלבד. ואולם האמור בהם חל על נשים ועל גברים כאחד.

ב.     השימוש באתר

  1. השימוש באתר הוא בכפוף לכל תנאי השימוש המפורטים במסמך זה [להלן: "תנאי השימוש באתר"], המהווה, למעשה, חוזה בין מערכת האתר וכל מי מטעמה ובין כל משתמש באתר. גלישה באתר וכל שימוש בו מהווה הסכמה של המשתמש (לרבות כל גולש באתר) לכל תנאי השימוש באתר. אי לכך, באם אינך מסכים לתנאי מתנאי השירות באתר הנך נדרש שלא לעשות שימוש כלשהו באתר.
  1. נוסח תנאי השימוש באתר בשפה העברית וכפי שהוא מופיע באתר הוא נוסח תנאי השימוש המחייב.
  1. למערכת האתר הזכות לערוך שינויים בתנאי השימוש באתר, בכל עת, וכפי שיקול דעתה. כל שינוי ו/או תיקון, כאמור, יהיה בר תוקף מעת הטמעתו במסמך זה. הודעה על שינוי תנאי האתר תפורסם בדף הכניסה לאתר ותופיע בו למשך 30 יום לפחות, מעת הטמעת השינוי במסמך תנאי השירות באתר.
  1. כאמור, השימוש באתר הוא חופשי ופתוח לכל בעל גישה לרשת האינטרנט, בכפוף לתנאי השימוש, ואינו כרוך בתשלום או ברישום. יחד עם זאת, מערכת האתר שומרת לעצמה את הזכות להגביל את השימוש באתר בפני משתמשים, בנסיבות חריגות, כגון: חשש ממשי להפרת הוראות החוק או להפרת תנאי השימוש באתר, על ידי המשתמש באתר וכל כיוצא בזה .
  1. מערכת האתר אינה מתחייבת כי האתר יפעל בכל עת כסדרו והיא שומרת על זכותה להפסיק, לפרק זמן מוגבל או לתמיד, את פעולת האתר.
  1. מערכת האתר אינה דורשת ו/או אוספת פרטי גולשים באתר ואולם היא עשויה להשתמש במידע סטטיסטי בדבר נתוני גלישה באתר, לצרכים סטטיסטיים.

ג.      מתן גישה לחיבורים על דרך העלאתם אל האתר

  1. כל החיבורים הכלולים באתר ו/או הניתנים לצפייה ו/או קריאה באמצעות שימוש באתר, הועברו אל מערכת האתר על ידי מי שנחזו והצהירו על עצמם, בפני מערכת האתר, כבעלי הזכות להתיר את העלאת החיבורים לאתר ולאפשר מתן גישה חופשית אליהם לכל משתמש, ולאחר שמערכת האתר בדקה כי מעבירי החיבורים מכירים את אופן פעולת האתר והתירו למערכת האתר לאפשר גישה לחיבורים שהועברו אליה על ידיהם, על דרך העלאתם לאתר, לכל משתמש באתר, וזאת, למעט חיבורים שזכות היוצרים בהם פקעה והפכו לנחלת הכלל ושהשימוש בהם לא טעון אישור כלשהו.
  1. מערכת האתר עושה מאמץ לכבד את זכויות היוצרים של יוצרי החיבורים ו/או זכויות מוציאי החיבורים לאור ו/או זכויות בעלי זכויות קניין רוחני אחרים, ככל שישנם, וכך נדרש לעשות כל מי שעושה שימוש באתר.
  1. השימוש באתר ובחיבורים המופיעים בו מוגבל למטרת לימוד עצמי בלבד והוא אסור לכל מטרה מסחרית ו/או כל מטרה אחרת שאינה קריאה ולימוד עצמי של החיבורים. בכלל זאת, בין היתר:
    • אין ליצור העתקים (מוחשיים או דיגיטליים) של חיבורים באתר, בהיקף העולה על אלו הנחוצים לצורך שימוש עצמי של המשתמש בלבד.
    • אין להעביר העתק, מוחשי או דיגיטלי, של חיבור המופיע באתר לאחר תמורת תשלום כלשהו.
    • אין לאגד חיבור המופיע באתר עם חיבורים ו/או תכנים אחרים כלשהם, להציג אותם או לפרסם אותם באופן מסחרי או במסגרת פעילות מסחרית או כחלק ממאגר תכנים בעל אופי מסחרי, לרבות במסגרת פעילות חינוכית או עבודה, ללא אישור מפורש שיקבל המשתמש מבעלי הזכויות באותו חיבור. מובהר כי באחריות החפץ לעשות שימוש, כאמור, לאתר באופן עצמאי את בעלי הזכויות הרלוונטיים ולא להסתמך על המוצג באתר, כך שאין בהצגת תוכן באתר בכדי להוות מצג של מערכת האתר ו/או כל מי מטעמה ביחס לבעלי הזכויות הרלוונטיים.
    • אין לעשות בחיבורים ו/או עמם כל פעולה הנוגדת לחוק ו/או הטעונה אישור, ללא אישור.
    • יש להקפיד על הוראות החוק והנוהג בכל מקרה של ציטוט מתוך חיבור, תוך הקפדה על כללי השימוש ההוגן (כמפורט בסעיף 19 בחוק זכות יוצרים, התשס"ח – 2007) ועל הזכות המוסרית של יוצר החיבור (כמפורט בסעיפים 45 – 46 לחוק זכות יוצרים, התשס"ח – 2007).
  1. מערכת האתר אינה מתחייבת לסרוק ו/או להעלות אל האתר כל חיבור שהועבר אליה ו/או שלא להסיר חיבור שהועלה אל האתר והיא בעלת שיקול הדעת הבלעדי להחליט אלו תכנים יהיו באתר, תוך שמירה על אופיו כאתר תוכן ברוח עולם התורה הדתי לאומי (אורתודוכסי).

אי לכך, לא תיטען כנגד מערכת האתר ו/או כל מי מטעמה כל טענה מצד מחבר ו/או מוציא לאור ביחס להחלטתם שלא לכלול חיבור מסוים באתר ו/או להסיר מהאתר חיבור שכבר הועלה על גבי האתר, מכל סיבה שהיא ומבלי שמערכת האתר תידרש לנמק את החלטתה.

ד.     נוהל הודעה והסרה

  1. כאמור, החיבורים שהועלו על גבי האתר מועברים למערכת האתר ממי שנחזו בפניה והצהירו על היותם בעלי זכות היוצרים וכל זכות משיקה ו/או דומה אחרת וכמי שרשאים על פי דין לאפשר למערכת האתר לתת גישה לחיבור על דרך העלאת החיבור לאתר מסוג זה, המאפשר לגולשים לצפות בחיבורים ואף ליצור עותקים שלהם על גבי מחשב ו/או מכשיר אחר ואף להדפיס אותם.
  1. החיבורים מפורסמים באתר כפי שפורסמו במקור וללא כל שינוי – תוכני או חזותי. זאת, למעט חלוקה לחיבורים נפרדים בעת שמדובר בכתב עת או ספר הכולל מאמרים בנושאים שונים. בכלל זה מפורסמים החיבורים ללא כל שינוי בחזותו ובתוכנו של החיבור, כלומר, המאמר, עצמו, בהשוואה לחזותו החיצונית ולתוכנו כפי שהופיעו בחיבור-האב (כלומר כתב העת או ספר המאמרים וכיו"ב).
  1. שמם של מחברי המאמרים יופיע בכותר החיבור באתר ולצד זה יופיעו גם פרטי חיבור האב בו התפרסם החיבור המופרד.
  1. יחד עם זאת מאחר ומערכת האתר אינה מעוניינת לפגוע בזכויותיהם של אחרים, חלילה, ומאחר ואין באפשרותה לוודא באופן מוחלט כי המצג וההצהרה שניתנה בפניה מצד הגורם שהעביר את החיבור (לרוב: המוציא לאור של החיבור), הרי שכל גורם שטוען שהעלאת תוכן מסוים שהועלה לאתר נעשתה ללא הסכמתו, במקום בו הסכמתו דרושה על פי דין, מתבקש לפנות למערכת האתר בכתובת הדוא"ל: ktavet.asif@gmail.com וליידע את מערכת האתר וזו, מצידה, תדאג להסיר את התוכן מיידית ולא יאוחר מ-7 ימי חול (כלומר לא כולל ימי ששי-שבת, ערבי חג וחג וימי חול המועד), עד לבירור מלא של העניין.

ה.    אחריות

  1. מערכת האתר ו/או כל מי מטעמה לא יישאו באחריות כלשהי, ישירות או בעקיפין, ביחס לכל פגיעה ו/או נזק ממוני או נזק שאינו ממוני ו/או לכל הפסד, ישירים או עקיפים, העשויים לנבוע משימוש באתר לרבות עקב אי יכולת להשתמש באתר עקב שיבושים שונים או מכל סיבה אחרת.
  1. כמו כן, מערכת האתר ו/או כל מי מטעמה אינם אחראים לטעויות, פגמים, ליקויים, הפרות דין ונוהג מכל סוג, לרבות הפרת זכות יוצרים, המגולמות בחיבורים המפורסמים באתר ואין לה את הכלים לבחון כי חיבור שהועבר אליה לפרסום באתר אינו נושא טעויות, פגמים, ליקויים, וכי לא הופרו על ידי מחברו דיני זכות היוצרים ו/או כל הוראת דין או נוהג אחרת מכל סוג שהוא. אי לכך, כל טענה מסוג זה יש להפנות ישירות למחברי ו/או מפיקי החיבור ולא אל מערכת האתר ו/או מי מטעמה.
  1. מובהר כי מערכת האתר אינה מתחייבת כי האתר יפעל כסדרו ללא הפסקה, זמנית או מוחלטת. כמו כן עומדת למערכת האתר הזכות להעביר את הפעלת האתר לגורם אחר.
  1. עוד מובהר כי מערכת האתר אינה מתחייבת לשמור בידיה, באמצעי כלשהו, חיבור כלשהו שהועבר אליה, כך שהאחריות על שימור החיבור מוטלת על בעל הזכויות בו ואין בהעברת התוכן למערכת האתר ו/או למי מטעמה בכדי להעביר אל כתפי  מי מהם נטל זה.
  1. ההסתמכות על האמור בחיבורים, הן ביחס לאמיתות תוכנם, דיוק המקורות, הוראות הלכתיות (ככל שישנן) וכל היבט אחר היא על המשתמש בלבד ובשום מקרה לא תהיה למשתמש טענה כנגד מערכת האתר ו/או מי מטעמה ביחס לכך.

ו.      שיפוי

  1. המשתמש באתר מחויב לשפות את מערכת האתר ו/או כל מי מטעמו בגין כל הוצאה שיאלצו להוציא ו/או נזק שייגרם להם, לרבות נזק לא ממוני, הוצאות משפטיות ושכר טרחת עו"ד, עקב טענה של צד שלישי כלשהו להפרת זכות יוצרים ו/או להפרת כל הוראת דין אחרת שעשה משתמש באתר תוך שימוש באתר ובתכנים הכלולים בו, לרבות חיבורים שהועלו לאתר.

ז.      שונות

  1. הימנעות ו/או השתהות מערכת האתר ו/או כל מי מטעמה מלאכוף זכות מזכויותיה כלפי משתמש לא תיחשב כוויתור של מי מהם על זכות מזכויותיהם, כך שלא יהיה בכך בכדי למנוע מהחברה לפעול לאכיפת זכויותיהם במועד בו ימצאו לנכון לעשות זאת.
  1. אין בפרסום חיבור כלשהו באתר בכדי ליצור יחסי שליחות ו/או שותפות ו/או יחסים משפטיים מסוגים דומים בין מערכת האתר ו/או כל מי מטעמה לבין המוציאים לאור של חיבורים שהועלו באתר ו/או מחבריהם ו/או עורכיהם וכל צד שלישי כלשהו.
  1. על תנאי השירות ויחסי בין מערכת האתר ו/או מי מטעמה עם כל משתמש יחולו דיני מדינת ישראל בלבד. יחד עם זאת, על משתמש העושה שימוש באתר ובפרט בתכנים ואשר חלים עליו, בעת השימוש, דיני מדינה אחרת, להקפיד על כיבוד דיני זכויות יוצרים וכל דין אחר אף באותה מדינה.
  1. תוקף הוראות תנאי השימוש הוא במצטבר, ולא כהוראות חלופיות, כך שיש לקרוא כל הוראה כמתקיימת לצד יתר תנאי השימוש ולא כבאה לגרוע ו/או להוסיף על הוראה אחרת.
  1. פרטי מערכת האתר לצורך התקשרות: ktavet.asif@gmail.com.