- "אמת מארץ תצמח" או "וצדק משמים נשקף"?עלון שבות 126 | הר עציון | תשן
- "הכל בידי שמים"פתוחי חותם ג | אורות שאול | תשסח
- "לא תהיה גלות נוספת"- בחינה מחודשת (תגובה למאמרו של הרב ארי יצחק שבט, 'צהר' כא)צהר כד | צהר | תשסו
- אחת דבר אלקים - שתיים זו שמעתי - שתי ראיות של מתן תורהחמדת הארץ ג | ארץ חמדה | תשסד
- איזהו בעל תשובה? מה נדרש אדם לעשות כדי להיחשב בעל תשובהפתיחתא יט | כפר בתיה | תשעב
- אני חושב משמע אני בוחר?פתוחי חותם ד | אורות שאול | תשסט
- ארץ ישראל במשנת הרמב"םמעליות כט | מעלה אדומים | תשסט
- באורים לשער הכניעה שבספר חובת הלבבות לרבנו בחייקול ברמה כג | חיספין | תשסה
- בגדר הבטחון בה'ניצני ארץ יח | מרכז הרב | תשעג
- בגדרי מצוות האמונהאמת ואמונה ב | תשעז
- בדעת אלוקים - בירור התפיסה ביחס האלוקות לבריאהאמת ואמונה ב | תשעז
- ביאורים ל'אמונות ודעות לרס"ג (ב)צהר ט | צהר | תשסב
- ביאורים ל'אמונות ודעות' לרס"ג (א)- מאמר שלישי: בציווי ובאזהרהצהר ח | צהר | תשסב
- בין מסורת להכרה - למשמעותן של אמונה וקיום מצוותמעליות יב | מעלה אדומים | תשנב
- בפתח הביתהתשובה בראי הראשונים | אשכולות, יפו | תשעד
- גישות שונות במהות המצוותשיר למעלות ה | מעלות | תשסו
- גלות וגאולה במשנת הרמבןמחניך א | הרבנות הצבאית | תשסז
- דרכי הדרש לשיטת הרמב"ם והרלב"ג (תגובה למאמרו של הרב מיכאל אברהם, 'צהר' יב)צהר יג | צהר | תשסג
- דרכי קנין חכמה במשנת הרלב"גמעליות כג | מעלה אדומים | תשסב
- דת ודעת במשנת רסגאורות עציון כה | אור עציון | תשנה
- ה' צדיק יבחןמעליות ד | מעלה אדומים | תשמג
- האם יש מזל לישראל?לשעה ולדורות | תשעב
- הגוף והעולם הזה במשנת רסגאסיף ה | איגוד ישיבות ההסדר | תשעח
- הדרך הקשה - בעיית הרע בעולם והדרך אל א-להיםצהר יז | צהר | תשסד
- הייאוש המנחםשערים לחובת הלבבות | אשכולות, יפו | תשעד
- המדרגה החמישית (תוספת בירור באופי 'סגולת בני אדם' בשיטת רבי יהודה הלויצהר יז | צהר | תשסד
- הנזירות במשנת הרמב"םמעליות יד | מעלה אדומים | תשנד
- הנס במשנת הרמבןקול ברמה יג | חיספין | תשנד
- הסיגופים בתשובת ר' יהודה החסידהתשובה בראי הראשונים | אשכולות, יפו | תשעד
- העמדת עיקרים בתיאולוגיה לאור שיטת העיון הספרדיתזה | אוניברסיטת אריאל | תשעו
- העניין האלוקיפתוחי חותם ב | אורות שאול | תשסו
- הקשר שבין עם ישראל לארץ ישראל במשנתו של הרמב"ןאורות עציון יט | אור עציון | תשנא
- השגחה פרטית וכללית בדצחאמת ואמונה | בית אל | תשעה
- התשובה באור ה'התשובה בראי הראשונים | אשכולות, יפו | תשעד
- התשובה בחובות הלבבותהתשובה בראי הראשונים | אשכולות, יפו | תשעד
- התשובה בכוזריהתשובה בראי הראשונים | אשכולות, יפו | תשעד
- התשובה בר"ןהתשובה בראי הראשונים | אשכולות, יפו | תשעד
- התשובה ברוקחהתשובה בראי הראשונים | אשכולות, יפו | תשעד
- ואף על פי כן- מורשה (תשובה להשגות הרב שי וינטר)צהר יט | צהר | תשסד
- והבוטח בה' חסד יסובבנו - מידת הביטחון כיוונים וגישותפתוחי חותם ה | אורות שאול | תשע
- ועשאו מורה ורומז אליושערים לחובת הלבבות | אשכולות, יפו | תשעד
- יחוד ואהבה - על פי משנתו של החסיד בעל תורת חובת הלבבותמאבני המקום יג | בית אל | תשסא
- יחודה וחשיבותה של נבואת משה לעומת שאר הנביאיםאורות עציון כא | אור עציון | תשנב
- יחסי דת ומדינה במשנת הרןמעליות ל | מעלה אדומים | תשעג
- יסודות בתורת ההכרה של רבי חסדאי קרשקשמעליות כג | מעלה אדומים | תשסב
- כורעים משתחווים ומודים - תפילתו של ר אברהם בן הרמבםלשונות של תפילה | כפר בתיה | תשעח
- כיצד היא גאולתם של ישראל? עיון בדברי רש"י ורמב"ןחמדת הארץ ד | ארץ חמדה | תשסו
- כיצד פועלת התפילה? סוגיית התפילה משמעותה והשפעתה במחשבת הראשוניםאסיף ה | איגוד ישיבות ההסדר | תשעח
- כיצד קובעים מהי משנה? (תגובה למאמרו של הרב יובל שרלו)צהר לד | צהר | תשסט
- לא יחליף הא-ל ולא ימיר דתו (ב)עלון שבות 138 | הר עציון | תשנג
- לא יחליף האל, ולא ימיר דתו (א)עלון שבות 137 | הר עציון | תשנב
- לוית חן (ר' לוי בן אברהם - איכות הנבואה וסודות התורה)צהר לג | צהר | תשסח
- לימוד זכות וחובה בשיטות הרמב"ם והרמב"ן על 'מלכות' החשמונאיםהמעיין נ (ג) | תשע
- למה אפשר לצפות מהתשובההתשובה בראי הראשונים | אשכולות, יפו | תשעד
- למען שמו באהבה - שתי קריאות שיטתיות של הרמבן בסיפור הכולל של התורהאסיף ה | איגוד ישיבות ההסדר | תשעח
- לפעמים אלוהים דווקא כן משחק בקוביות - מצוות שמעיות ושכליות בשיטות רסג ורמבםאסיף ה | איגוד ישיבות ההסדר | תשעח
- מבוא למשנתו החינוכית של ר' אברהם בן הרמב"םמעליות יד | מעלה אדומים | תשנד
- מדוע נצטווינו על העריותמישרים ד | ירוחם | תשסו
- מדרגת עם ישראל במעמד הר סיניהכי אתמר ד | איתמר | תשסט
- מהפכת השכל והכונהשערים לחובת הלבבות | אשכולות, יפו | תשעד
- מטרת הניסיונות האלקייםמאבני המקום יא | בית אל | תשס
- מידות דעות ושלמות האדם במשנת הרלב"גמעליות כב | מעלה אדומים | תשסא
- מילים מחפשות משמעותקונטרס כב | שיח | תשסט
- מצות שילוח הקן - שכרה וטעמהמאורות אמנה ו | קרית שמונה | תשסב
- משמעויות אמונות ומעשיות בסוגיית ההשגחהצהר לא | צהר | תשסח
- משמעותם של טעמי המצוות לשיטת הרמבםספר היובל | קרני שומרון | תשס
- משנה לא זזה ממקומה (תשובה לרב אריה כ"ץ)צהר לד | צהר | תשסט
- משנת הרמב"ן והשפעתה על הפסיקה ההלכתיתצהר לג | צהר | תשסח
- נפשי, שוטטי ברחובות תבונתך: עיון בדמותו של רבנו בחיי אבן פקודה דרך הספר "תורת חובת הלבבות"מעגלים ז | מעלה גלבוע | תשעא
- נצחיות התורה במשנת הרמב"םצהר יח | צהר | תשסד
- סוגיות במידת הביטחוןמאורנו | מצפה יריחו | תשסז
- סוד דו פרצופין כמפתח להבנת סודות הרמבןקול ברמה לא | הגולן | תשעט
- עומדים בין המהלכים האלה - מודלים של שלילת חופש בחירהעלון שבות 177 | הר עציון | תשעח
- על החיים ועל המוותעלון שבות 158 | הר עציון | תשסא
- על המשמעות האונטולוגית של שיתוף השם - האמנם איננו יכולים לומר דבר על הא-לוהאסיף ה | איגוד ישיבות ההסדר | תשעח
- על התפילה - האם התפילה מסוגלת לשנות את המציאותפתיחתא יז | כפר בתיה | תשע
- על ניסיך ועל נפלאותיךמעליות ד | מעלה אדומים | תשמג
- עצמיות והכנעהשערים לחובת הלבבות | אשכולות, יפו | תשעד
- ערכה של עבודת ה' שלא לשמהמעליות יח | מעלה אדומים | תשנז
- צדיק ורע לו רשע וטוב לוממעין מחולה ח | שדמות נריה | תשנט
- קידוש השםעלון שבות 151 | הר עציון | תשנט
- קיום מצוות קודם מתן תורהכתלנו יב | הכותל | תשמז
- ראיה וראיה - על שיטות הכוזרי והרמבם בדרכים לאמונהמעליות כה | מעלה אדומים | תשסה
- שבחם של ישראל בפירוש רש"י לתורהניצני ארץ יח | מרכז הרב | תשעג
- שורש המחויבות לקיים את התורהניצני ארץ יג | מרכז הרב | תשנט
- שיטת ספר החינוך בהסבר טעמי מצוותאורות עציון יח | אור עציון | תשן
- שינוי כיוון בלימודי האמונה בדורות האחרוניםמאבני המקום טו | בית אל | תשסג
- שיעורי הרב הנזיר ב'אמונות ודעות'צהר ח | צהר | תשסב
- שיעורי הרב הנזיר לאמונות ודעות (ב)צהר ט | צהר | תשסב
- שלוש הארות על 'חובות הלבבות'שערים לחובת הלבבות | אשכולות, יפו | תשעד
- שמע האמת ממי שאמרה - עד היכן? בין תורה לפילוסופיה במשנת הרמב"םנתיבה ב | נתיבות | תשעב
- תארי הבוראאמת ואמונה | בית אל | תשעה
- תבונה היא אושר - על חשיבותה של פילוסופיית ימי הבינייםאביע 11 | עתניאל | תשעב
- תגובהעלון שבות 139 | הר עציון | תשעג
- תוקפם המחייב של דרשות חז"ל (גישתו של הרמב"ן לאור הוויכוח בברצלונה)צהר יא | צהר | תשסב
- תוקפם של מדרשי אגדה (למאמרו של הרב ארי שבט)צהר יב | צהר | תשסג
- תחיית המתיםמישרים ג | ירוחם | תשסד
- תכלית האדם במשנת הרמבםאורות עציון לב | אור עציון | תשסא
- תפקיד התפילה ואופן השפעתה בהגותם של רבי חסדאי קרשקש ורבי יוסף אלבותזה | בן גוריון | תשעז
- תשובה לתגובהעלון שבות 139 | הר עציון | תשנג